tisdag 15 januari 2008

To belive or not to belive

Jag anser att mitt sinne är öppet, så öppet det kan bli... vidöppet! Det är därför jag tar till mig allt som är andligt och spirituellt, men frågan är om allt det det verkligen finns eller om jag bara är lättlurad? Såg precis på Montell Williams Show... En amerikans talkshow med en manlig Oprah. Jag tittar aldrig på det, men nu hade han ju ett medium där. Hon berättade om folks liv och hur många dom liv dom haft innan det dom har nu. Hon behövde liksom knappt tänka eller leva sig in i människorna, hon bara såg det med en gång. Jävligt konstigt... Samma sak när publiken kom med frågor om döda släktingar, raka svar utan att tänka... och allt stämde! Hur fan går det ihop? Det var en tant som frågade om hennes dotter kommer överleva sin sjukdom... mediumet svarade att Jag är ledsen, hon kommer inte klara det... Vem fan svarar på en sådan fråga, det borde vara förbjudet!

Jag vet inte om ni kommer ihåg detta, men jag har ett svagt minne av det i alla fall... För typ ett år sedan så återfanns en pojke i USA efter att ha varit försvunnen i fem år. Föräldrarna till pojken var på ett tidigare program av Montell Williams Show och de frågade då om pojken och om samma medium visste var han var. Och hon svarade: Han är död. Tre år senare hittades han, vid liv. Stackars människor som trott på alltihopa och levt med det faktum att deras son är död. Jag hoppas hon har dåligt samvete över det, om hon nu har något. Oavsett alla bluffer och felsteg så tror jag på det... Det känns bra att tro på något, speciellt när man har många kära som inte är i livet längre. Jag har fått många tecken på att dom faktiskt finns runt om mig hela tiden, det gäller bara att vara tillräckligt öppen för det, och det kan vara när som helst och varsomhelst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tittade på Montell Williams show någon gång förra veckan. Då frågade någon. Kommer Jennifer Lopez någonsin bli gravid. Hon sa något i stil med "There is something about her body that's not how it is suppose to be. She will never in her life get pregnent" Saken är ju att Jennifer Lopez väntar barn, till o med tvillingar tror jag. Gud vad fel hon hade! Och hon sa det helt självsäkrt. Jag såg också när hon svarade till den gamla kvinnan att hennes dotter inte skulle överleva sin sjukdom.