torsdag 17 januari 2008

Kiropraktor var ordet!

Jag hade helt glömt bort vad en ryggdoktor kallades, men nu vet jag!

Ryggdoktorn var söt, urtrevlig och lovade göra min rygg bra igen. Vad mer behöver man? Gymmet som han har sitt kontor på var full av söta pojkar (vi kallar dom pojkar när dom är söta) och välsvarvade tjejer. Där ska jag alltså stå och svettas, YES. Nog om det. Anders som han hette var från Linköping och hade bott i Frölunda innan så han var glad över att höra göteborsk dialekt bland all stockholmska... Jag nämnde aldrig för honom att jag är på gränsen till att snart börja prata det själv. Jag ville ju inte göra honom besviken... Han knådade i alla fall min rygg och lite av höften. Det gjorde grymt ont (även i plånboken) men det var värt all ryggverk jag har och skulle haft om jag inte gått dit. Ska tillbaka på måndag och få lite övningar och mer knådning. Jag spenderade efter det två helt onödiga timmar på stan bara för att jag inte visste var vägarna låg och varifrån bussen gick, även om jag hade både karta och tidtabell med mig. Det slog väl slint där ett tag, men efter att jag käkat lunch så bestämde jag mig för att gå eeeenda upp till torget igen med två fulla matkassar... ännu bättre för ryggen! Haha, elände är roligt ibland.

Nu ska jag och Denja hämta barnen.

1 kommentar:

Emma sa...

hahahaha livet är inte lätt!