fredag 18 januari 2008

Motivation, japp

Alltså, klockan är 22:57 och jag har precis fått världens våg av motivation. Jag vill göra allt, helst nu. Grejen är att allt är så anorlunda när man inte är hemma... Jag har lust med allting nu. Innan var bara allt så jävla jobbigt. Jag mådde helt enkelt skit... Nu mår jag bra, jag slipper tänka på allt där hemma. Det rör inte mig längre, i alla fall inte på nåra månader. Trots det så saknar jag min säng, min wilma, min syster & bror och det där ganska tråkiga livet i Frillesås.

Kvällen var jättetrevlig. Vi åt tacopaj med tortilliachips och drack kaffe och Doodleys. Paret var så otroligt sociala och gulliga. Mannen var hur jävla skön som helst, man visste liksom aldrig när man skulle brista ut i skratt... Vilket man gjorde ett par gånger. Kvinnan var superspontan och positiv och pratade hela tiden. Trevligt! Nu hade jag tänka att krypa ner i min säng och dra världens goaste täcke upp till öronen för jag ska fortsätta se på Juno, som jag inte fick sett klart igår, och ett nytt avsnitt av Project Runway. I morgon ska vi hälsa på en vän till familjen som nyss kommit hem från Afrika, sedan ska vi åka till Västerås eller Uppsala för att shoppa lite. Så innan jag lägger mig hade jag tänka att skriva ner vad jag behöver införskaffa. Det mesta är sådant som jag glömt ta med mig hemifrån:

  • Svarta byxor
  • Hårfön
  • Billiga gympaskor
  • Träningskläder
  • En väska (liten denna gången)
  • Foundation
  • Ett billigt headset

Kommer jag ha råd? Nej. Jag kommer antagligen få betala mitt andra besök hos Kiropraktorn och efter det ett gymkort. Jag dör vad dyrt! Bäst för mamma och emma att dom betalar skulderna denna månaden annars vet jag inte hur jag ska lösa det.

Inga kommentarer: