tisdag 22 januari 2008

Filmtajm

Igår gick Guldbaggegalan på teve och jag såg flera filmer där som jag ville se. Darling bland annat. Just nu ser jag på Efter Tio där Nils-Petter Sundgren är och snackar film och om filmåret 2008. Jag håller med honom om alla filmer då jag sett många av dom. Här kommer mina tips:

This is England: MÅSTE se den säger jag bara... Den är så otroligt dyster att man vill gråta, men fan vad bra den är! Skinnheads och kärlek i ett deprimerat England.

Juno: En 16 årig tjejs väg från att bli gravid till att föda och allt där i mellan. Tjejen som spelar Juno är grym, jag har bara lust att hänga med henne med en gitarr och lyssna på härlig musik och se på gamla skräckfilmer. Välspelat, helt klart.

Atonement: Romantik på hög nivå. Ta fram snorpappret, ta på dig raggsockarna och rulla in dig i duntäcket för du kommer lipa som aldrig förr.

Nu ska jag ta ut hunden en sväng tror jag. Det är ruskigt fint väder ute för en gång skull, här har vi till och med lite snö!

Inga kommentarer: