onsdag 23 januari 2008

Oscarsfilmer

Okej, nu har jag sett vilka som är nominerade till en Oscar den 25 februari. Så nu är det bara att sätta igång med att ladda hem filmerna så man vet vem och vilka man ska hålla på. Juno har jag redan sett, Antonement också. Men jag har lagt in lite filmtrailers här nedanför på dem och dom andra nominerade som jag tycker verkar bra. Ta en titt!


Sweeney Todd - The Deamon barber of Fleet Street
Frisören, bagaren och familjefadern Benjamin Barker blir felaktigt anklagad och dömd för ett brott han inte begått och för att hämnas det och sin familj, som är spårlöst försvunna, tar han till drastiska metoder i sin gamla frisörstol och som en helt annan person, Sweeney Todd.



There Will be Blood
En girig man reser med sin son till en småstad under 1800- talet för att gräva olja då han förstått att det är källan till rikedom. Konflikter uppstår mellan honom och staden.



Eastern Promises
En tvångsprostituerad kvinna föder ett barn men dör samtidigt. Med kvinnan följer en dagbok och för att finna kvinnans och hennes barns familj börjar en barnmorska läsa dagboken och hamnar tillslut hos en rysk gangsterfamilj. Det hon inte vet är att inuti dagboken finns en djupt begravd hemlighet...



Juno
Juno, en 16- årig tjej som efter att haft sex med sin bästa vän blir gravid. Hon är långt gången och kan inte göra abort, så hon bestämmer sig för att föda barnet och ge det till en familj som verkligen vill ha det. Vägen till födseln kantas av humörsvängningar, kärlek och ansvar.



Atonement
1930-talet. Cicilia och familjens trädgårdsmästare är hemligt förälskade. Efter ett väldigt stort missförstånd så skiljs dem åt och längtar olidligt efter varandra år efter år utan att veta något om den andre.



Nu ska jag se en av dem, Sweeney Todd. Men först ska jag dammsuga!

Inga kommentarer: