lördag 5 januari 2008

Lördag? Mer som söndag...

Tråkigt jävla väder ute. Stackars Emma som står och fryser på Sjöaremossen och ser på bandy. Måttligt roligt, hehe. Själv sitter jag här i mörkret och tittar efter en dator... Jag satt säkert en och en halv timma igår efter att jag kom hem. Jag hittar ingen passande! Dessutom så är det grymt mycket pengar att bara lägga sådär, speciellt när jag ska fixa körkort och grejer nu i vår. Avbetalningar är inte lönt heller, eller så har jag bara stirrat mig blind på att snåla in när det faktiskt inte går. Jaja, får rådfråga mamma när hon går upp.

Nästa vecka ska jag till frisören. Fattar ni, frisören - jag! Jag har vartit där typ en gång i hela mitt liv, två kanske. Denna gången blir det en helomvandling med slingor och klippning. Känns hur bra som helst! Sedan är det bara att ta sitt pick och pack och starta om på nytt, sort of. Alltså ni fattar inte hur bra det känns! Friheten... Att kunna göra saker när man vill, ta sig till ställen utan att vara beroende av andra, slippa den isolerade platsen från omvärlden som man bor på... Bara att kunna ta en promenad utan att det känns tråkigt efter 15 minuter känns bra. Men visst, det känns vemodigt... Jag kommer sakna det mesta.

Imorgon är Desperate Housewives tillbaka igen, och det är alla andra serier med som jag har följt. Ah, jag bara älskar det.

Funderar på att åka ut och köpa Te och några färska frallor... Hade varit underbart i kylan, inomhus. Dessutom har jag namnsdag idag, Hanna.

Inga kommentarer: