fredag 23 november 2007

Film film film!

Ett av mina största intressen är film, jag får inte nog av det. Igår kväll såg jag årets bästa film, jag lovar er. Till och med er som inte gillar lågmälda, deprimerande och fattiga filmer (som denna var) kommer älska den! This is England. Det handlar alltså om Shaun, en kille på 12 år som blir retad i skolan och som har en pappa som omkomit i Fauklandskriget. En dag påväg hem från skolan träffar han ett gäng skinnheads, som på den här tiden (1983) inte var som de är idag. Dom blir hans bästa vänner, som en familj.... Tills en gammal vän till gänget kommer tillbaka från fängelset och visar en helt annan sida av sig själv och meningen av att vara Skinnhead.
Jag bara ryser när jag tänker på den, så därför hade jag nog tänkt att se den idag med! haha.

Idag är jag uppe med tuppen! Ska jobba inatt nämligen så jag vill ha lite tid på mig att få göra saker istället för att sova och sen sova igen efter fyra timmar för att orka med natten. Det blev en lång mening...

Nu ska jag äta frukost!

Inga kommentarer: