fredag 14 december 2007

Hemma

Puh, kom precis efter att ha åkt buss och tåg sedan halv tio idag. Väldigt tröttsamt och jag tror bestämt att jag har ont i svanskotan efter allt sittande. Jag hade tänkt skriva ner lite vad som hänt dag för dag, inte för att det var full fart men för att låta nyfikna läsare få sin del av det hela.


Onsdag
Satte mig på bussen 08.05, en halvtimma tidigare än vad jag skulle. Alla vet ju att pendlarna i kungsbacka är totalt opålitliga! 10:00 satte jag mig på tåget mot Enköping. Jag sov, åt, läste tidningar, sov och i det sista bara satt och tittade ut. 14:00, Tåget var försenat men Therese (mamman) var senare så jag stog och väntade i typ 5 minuter innan hon hämtade upp mig. Utifrån centrumet så är Enköping ganska likt Kungsbackas - inget roligt. Vi åke till ICA Maxi för att handla lite, och efter att ha funderat på om man kanske kommer se Susanne från Ensam mamma söker (som bor i Enköping) så ser vi henne, helsvart och snygg. Therese och hennes man har bott i Enköping i 5 år... dom har gått förbi hennes hus flera gånger, men dom har aldrig sett henne. Nu kommer jag hit och gör en funderare och så ser jag henne, också Therese... för första gången! Vi tyckte detta var väldigt komiskt, så hon berättade att hon kände Lenita, också från Ensam mamma söker. Dom hade tydligen gått i samma klass på gymnasiet, vad är oddsen för det? Hon berättade också att Pappan i telia- reklamerna också bor i Enköping... Detta är alltså en väldigt kändistät stad!

Vi åkte till Dagis och hämtade upp barnen. Alexander 4 och Gustav 2, sötnosar! Vi åkte hem och fixade mat och spelade spel, sen såg vi på tv innan jag kröp ner i sängen.

Torsdag
Gick upp kl 06:00 för att åka till dagis och deras luciatåg. Pojkarna var två små tomtenissar med varsin lyckta, söta. Dessa kläder gick dom i hela dagen sedan. Lucetåget var gulligt och fullt av lucior, alla med kronor såklart. Massor med tomtar, två pepparkaksgubbar och en stjärngosse. vid 09:00 åkte vi hem och fikade och tittade på TV och bakade lussekatter, sedan åt vi åt lunch. Vi spelade lite till innan Therese åkte till sitt jobb för att träffa sin nya chef. Så då spelade jag och barnen lite mer spel, och tittade på Mumin, Nicke Nyfiken och Richard Scarrys äventyr. Pappa Håkan kom hem och jag, Therese och barnen åkte och handlade. Gissa vilka vi fick syn på? Susanne igen och Telia- pappan... som sagt,vad är oddsen? Sen åkte vi hem och åt köttfärssås och spagetti innan vi åkte in till stan och tittade på Luciakröningen, rätt omysigt med tanke på att dom åkte lastbilsflak till kyrkan och sedan sprang upp för kyrktrappan och stog där tills Lucian fått sin Luciatitel. Utan att sjunga en endaste visa så gick dom in i kyrkan och lämnade oss där ute. Så vi åkte hem och drack te och åt pepparkakor, tittade på Lyxfällan, Efterlyst och lite på Insider innan vi gick och la oss.




Fredag
Upp för att äta frukost och iväg med barnen till dagis. Jag och Therese tog en latte på ett Café som låg precis intill stationshuset. Sen sa vi hejdå och jag satte mig på 09:30-tåget hem. Ett tåg som inte alls kändes lika långsamt som det jag tog dit... 4 timmar senare stog jag på perongen i Göteborg och var tvungen att vänta på pendeln som gick efter en timma (bussen hem gick inte för än då ungefär). Men jag var inte bitter, utan shoppade lite smycken och sånt som jag ska ha i morgon på tomtefesten. Jag hade inte ätit sedan morgonen heller så det blev lite käk också.
Nu är jag hemma, och är dödstrött! Det blir att vara hemma ikväll, se hur bra det går...

Inga kommentarer: