måndag 24 december 2007

GOD JUL!

Jag säger väl som man brukar på julafton; God jul!

Ställde klockan på 7 i morse, gick upp halv 8. Vi fixade risgrynsgröt och dukade upp lite annat typ som skinka. Jag har bakat syltkakor och kokat ägg som vi ska ha till middagen vid två. Just nu tar jag det lugnt innan jag ska börja röja undan och damsuga... svettigt! Jag känner verkligen att jag behöver en dusch. Vid halv två kommer en del av släkten, då vi ska äta julmiddag. Efter det blir det kaffe, kakor och bullar till Kalle Anka. Sen är det bara den där lååånga väntan på julklappsutdelning, hehe.

Igår ikväll var det uppesittarkväll på Mona Lisa. Där var en del folk om man säger så och vårat långbord var tillslut täckt av öl -och ciderflaskor. Väldigt trevlig kväll faktiskt, även fast man inte drack så mycket.

Nu kom mamma med våra julpåsar (istället för strumpor som man hade när man var mindre). Hon har jobbat natten, så vi fick dom nu istället för på morgonen. Så nu ska jag smaska lite på godiset i den och sen fixa köket.

God jul!

Långbord på Mona Lisa

Inga kommentarer: