söndag 2 december 2007

Första advent

Klockan är tio i fyra och det är snart mörk. Men jag är glad ändå för det är första advent, vilket betyder att det inte är speciellt långt kvar till jul! Jag älskar julen, det är fan det bästa på hela året! Jag tycker om allt som är mysigt, och vad är inte mysigare än julen?

Jag är rätt uttråkad och då ska jag säga att det krävs mycket innan jag blir uttråkad. Jag nöjer mig nämligen med rätt lite, jag glider som katten på reklamen säger. Vad jag vill säga är att jag vill jobba, men finns det jobb till mig? Nej. Jag hade nämligen tänkt skaffa mig en laptop lagom till att jag ska upp till Enköping. Och då behöver jag pengarna! Jag har kollat runt efter en men det är nog inga priser som kommer vara kvar till efter nyår, så jag ska nog göra mig själv en tjänst och sluta kolla runt.

Fan, jag kom precis på att jag har en massa saker att göra. Varför är det alltid så på söndagar? Jag har ett par nya byxor som jag skulle behöva sy upp och in + mammas byxor. Jag skulle städa mitt rum som inte blivit städat på pinsamt länge. Jag skulle dessutom tvättat och hängt upp tvätt, men jag har ägnat hela dagen åt TV.

Dagens: Petters nya.

Inga kommentarer: