måndag 1 oktober 2007

gah!

Jag läser en del bloggar, inte många men en del... det är typ det jag gör när jag sitter vid datorn. Och i varenda.jävla.blogg står det så präktigt och starkt om hur mycket man ska säga vad man tycker och skita i vad andra säger, att man ska sticka ut från mängden och blaaa, blaa, bla! Jävlar i helvete, när ska folk fatta att en sådan sak är en självklarhet? Är det att vara stolt över sig själv att man tycker olika och sticker ut? Visst. jag säger inte att man inte får vara det bara att det är en självklarhet att man inte ska vara som alla andra, det är ingenting att predika om hela tiden, i ett. Så, nu har jag också skrivit en predikning.

Jag sticker inte ut på något sett. kanske att jag är lite skum... skum på det sättet att man inte kan sätta mig i ett speciellt fack. fast det är ju en bra sak i och för sig, för då är man ju inte förutsägbar.

Mitt självförtroende är botten, alltså - det lägsta man kan komma nästan. Men jag vet vem jag är och vem jag inte vill vara.

Inga kommentarer: