onsdag 1 augusti 2007

They make the world a better place...

Jävligt cheesy rubrik.

Det finns så jävla många i musik och filmbranschen som jag verkligen beundrar - Musik och film för mig betyder sjukt mycket. Först nu, Ingmar Bergman. Okej, jag är kanske inte världens största fan men jag beundrar det han gjort för folk, med folk och hur han är som person. Jag är så jävla känslig nuförtiden, bara att tänka på vad han har gjort för människor får mig att börja gråta. Han körde sin grej liksom utan krusiduller. Det är så sorligt när bra människor går bort, det ligger så nära.

Jag och mamma har suttit på YouTube ett tag nu på morgonen och tittat lite på Britain got Talent- klipp och han som vann alltihop. Jävlar i lådan så sjukt bra opera han sjöng! Vi såg även ett klipp på nån average kille i orange t-shirt och rosa strumpor som dansade sig igenom 50 år, The Dance Evolution hette den visst... Den har legat i toppen ett tag på YouTube, men jag har inte riktigt kollat på den förän nu. Han var i alla fall riktigt rolig. Och det klippet fick mig att tänka på hur jävla gärna jag vill lära mig Thrillerdansen. Jag och Bella snackade om det någon gång, men sånt blir ju aldrig av. Men skitsamma, så jag sökte på Thrillerdansen och upp kom Chris Brown och hans hyllning till Michael Jackson (han är och kommer förbli ett geni). Jag höll på att dö, inledningen är så breathtaking och klumpen i halsen är där hela tiden! Åh, vad jag älskar musik... det är sjukt hur bra det kan få en att må.

Chris Browns tolkning (den hela) finns högst upp till höger bland videorna.

Inga kommentarer: