onsdag 25 juli 2007

Onsdag

Kom hem från jobbet för ungefär en timma sedan. Har hunnit med att sitta här och läsa mina bevakada bloggar, slängt in en tvätt i maskinen, ätit frukost med farmor och hjälpt henne lite smått. Åh, vad jag saknar min farfar när jag sitter där vid köksbordet. Vid hans plats är lacken sådär bortnött då han suttit där varje morgon och eftermiddag med knäppta händer, blickandes ut över åkrarna. Åh, vad jag saknar dig... det gör ont varje gång jag tänker på det.

Jösses vad man uppskattar dagarna när man jobbar nätter. Jag säger bara det, tänker aldrig mer jobba nätter... speciellt inte inom äldrevården. Nu har jag bara vart där i typ en månad, så jag kanske borde ge det en chans?

Jag har inte sådär jävla mycket att säga egentligen. Min bästaste bäste vän ska flytta ifrån mig och jag mår väl sådär över det. Bättre är det inte att hennes pojkvän har flyttat ner till där hon bor nu och att hon spenderar all tid som finns kvar med honom. Det verkar som om alla jag verkligen trivs och delar samma livsvärderingar med försvinner ur mitt liv.

Min kropp mår iiiiinte bra, magen är svullen, halsbrännan bränner på i full patte, fötterna värker och jag ska jobba i morn igen. Dock bara från 7:30 till 15:30.

Inga kommentarer: